Telefon: 0734 - 046130
Mail: info@foretagsradgivning.nu
Hemsida: www.foretagsradgivning.nu
Genomfört företagsanalys samt agerat rådgivare åt konsultföretag som ville köpa in sig i ett annat bolag.
Resultat: Vår kund fick en företagsanalys avseende det andra bolaget samt förslag och råd i den aktuella situationen. Agerade även bollplank för att diskutera strategier och ideér under förhandlingarna med ägarna till det andra företaget.
Stöttat VD i strategifrågor samt utveckling av interna processerna för ökad effektivitet i bygg/fastighetsföretag.
Resultat: VD kunnat fokusera på verksamheten istället för att lägga tid på att utveckla interna rutiner och arbetsuppgifter som istället delegerats till medarbetare.
Framtagande av nya affärsplan till fastighetsbolag som utgångspunkt för expansion.
Resultat: Affärsplanen legat som grund vid diskussioner med banker, finansiärer och fastighetsägare.
Skapa processer och rutiner för nybildat konsultbolag med 14 anställda samt rådgivning/stöd till företagets VD.
Resultat: Bättre kontroll på kostnader och intäkter samt lättare att identifiera utvecklingsmöjligheter tack vare bolagiseringen av verksamheten.
Framtagande och genomförande av plan för kostnadsreducering i fastighetskoncern.
Resultat: Sänkta kostnader och högre resursutnyttjande av koncernens resurser.
Rekrytering av platschefer och andra nyckelpersoner till snabbväxande koncern.
Resultat: Snabb tillsättning av kompetens och resurser i företag som växte kraftigt, vilket skapade förutsättningar att genomföra kontrakterade projekt.
Upphandling och projektledning vid införandet av affärssystem med stödsystem för fakturascanning, tidrapportering, fakturaattestering, lönesystem m.m. i byggkoncern med ca 150 miljoner i omsättning.
Resultat: Uppskattad kostnadsbesparing per år, ca 3 heltidstjänster tack vare effektiva och tidsbesparande systemlösningar.
Upphandling och implementering av uthyrningssystem till maskinuthyrningsföretag.
Resultat: Kraftigt ökad lönsamhet och minskat svinn, tack vare effektiv faktureringsrutin och bättre kontroll över företagets inventarier tack vare det effektiva systemstödet.
Upphandling av tidrapporteringssystem samt lönesystem till företag med ca 50 anställda.
Resultat: Effektivare lönehantering och attestering av tider via webben, istället för signering på fysiska tidssedlar.
Upphandling av system för personalliggare samt införande av rutiner för personalliggare i byggföretag.
Resultat: Uppfyller ny lagstiftning kring personalliggare samt betydligt bättre kontroll på underentreprenörernas nedlagda timmar på projekten, vilket leder till ökad kontroll och lönsamhet.